baner8.jpg

Kilka dni przed Międzynarodowym Dniem Książek dla Dzieci, w piątkowe przedpołudnie – 28 marca br. – uczniowie klasy I szkoły podstawowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jaroszowie uczestniczyli w uroczystości Pasowania ich na Czytelników Biblioteki Szkolnej.

Wyjątkową,  okazała się ta ostatnia piątkowa lekcja, ponieważ pierwszoklasiści byli honorowymi Gośćmi biblioteki. Program artystyczny oraz prezenty dla Gości przygotowała bibliotekarka – Monika Bytnar-Gołembiowska wraz z uczennicami kl. V.

W uroczystości uczestniczyła dyrektor szkoły – Beata Jankiewicz  oraz wicedyrektor - Violetta Posłuszna - Koziałkowska. Pani dyrektor skierowała do młodych czytelników ważne słowa, w których szczególną uwagę zwróciła na rolę książki w życiu każdego człowieka.  Natomiast pani wicedyrektor przeczytała dzieciom fragment bajki o Misiu Uszatku.

W programie artystycznym wystąpiły uczennice prężnie działające w Aktywie Bibliotecznym:  ZOFIA MALINOWSKA (w roli Książki), IZABELA SIEJK (jako Kot w Butach), SANDRA GUZERA (w roli Czerwonego Kapturka) oraz WIOLETTA KARDYNAŁ, WIKTORIA GUZERA i ZUZANNA KAWIAK  (w roli prowadzących). Natomiast KATARZYNA WILCZAK przygotowała quiz związany z odgadywaniem tytułów bajek.

Najważniejszym punktem tej uroczystości było pasowanie przez panią dyrektor każdego ucznia na czytelnika biblioteki szkolnej. Podczas programu artystycznego pierwszoklasiści otrzymali zeszyty „Kontaktów czytelniczych”, których będą używać podczas lekcji bibliotecznych, kolorowe zakładki do książek oraz jabłka (zamiast słodyczy). Na ręce przewodniczącej klasy – KORNELII ŁABĘDZKIEJ – zostały wręczone „Prośby Książki”, które (jak obiecała wychowawczyni – Barbara Zbrożek) zawisną w ważnym miejscu w klasie.

Na koniec, bibliotekarka zwróciła się do obecnych na uroczystości rodziców, którzy dali świadectwo swojego zaangażowania w rozwój czytelniczy swych dzieci. Dla rodziców zostały przygotowane koperty z  „Listem Bibliotekarza” ozdobionym fotografią.

Głównym celem Pasowania na Czytelnika Biblioteki Szkolnej było uświadomienie uczniom korzyści płynących z umiejętności czytania oraz odpowiednie zachęcenie i motywowanie uczniów do rozwijania tej umiejętności.