Dnia 8 czerwca 2015 roku razem z naszą klasą wyjechaliśmy na wycieczkę w Góry Stołowe. Mieliśmy zaplanowanych wiele atrakcji, jednakże w drugi dzień wycieczki pogoda zepsuła nam plany. Pierwszego dnia było jednak wyjątkowo ładnie i zwiedziliśmy wiele miejsc. Naszym pierwszym celem stał się Szczeliniec Wielki – najwyższy szczyt Gór Stołowych (919 m n.p.m.). Na jego szczyt prowadzi ponad 600 schodków. Ten ogromny labirynt form skalnych zaparł dech w piersiach nie jednemu. Ze szczytu roztaczał się wspaniały widok. Podziwialiśmy piękno Ziemi Kłodzkiej, oraz pasmo Sudetów wraz z Karkonoszami. Zmęczeni wyprawą na Szczeliniec wróciliśmy do naszego miejsca noclegowego o wdzięcznej nazwie „Zacisze”. Po obiedzie wyruszyliśmy w kolejną wędrówkę – tym razem w Błędne Skałki. Jest to kolejny labirynt pełny szczelin i zaułków, czasami bardzo wąskich. Ciekawostką jest to, że właśnie tutaj kręcono film pt. „Opowieści z Narnii: Książę Kaspian”. Wędrówka wycisnęła z nas wiele potu, więc gdy wróciliśmy do miejsca noclegu z wielką radością zjedliśmy pyszne pierogi. Pomiędzy niektórymi szóstoklasistami rozgrywała się rywalizacja o to, kto zje ich więcej. Ostatecznie zwycięzcą został Czarek Stępień z wynikiem 20 pierogów w żołądku. Mimo, iż nasyciliśmy się pierogami, nie zrezygnowaliśmy z pieczenia kiełbasek. Ognisko przygotowali nasi dzielni chłopcy. Nie mogło oczywiście zabraknąć imprezy – w tym wypadku była to dyskoteka. I tak oto zakończył się pierwszy dzień, jednak nie noc. Wychowawcy mieli nie lada wyzwanie z upilnowaniem niektórych delikwentów, jednakże wszyscy w końcu usnęli. Rano czekała nas dosyć wczesna pobudka. Śniadanie było w stylu „szwedzkiego stołu” – każdy robił sobie kanapkę z tym, z czym chciał. Po śniadaniu podzieliliśmy się na dwie grupy – jedna robiła kanapki na drogę, a druga sprzątała pokoje. Po wykwaterowaniu się ruszyliśmy do Kudowy Zdrój, a następnie do Kaplicy Czaszek w Czermnej. Kaplica nie jest tak nazywana bez powodu – jej sufit oraz ściany są wyłożone prawdziwymi, ludzkimi czaszkami oraz kośćmi. Jak wiele ich jest? Ponad 3 tysiące zdobią kaplicę, a pod jej podłogą znajduje się około 30 tysięcy szczątków ludzkich. Kaplica jest wyjątkowym obrazem przemijalności i kruchości człowieka. Jest to jedyny taki obiekt w Polsce i jeden z trzech w Europie. Z Kaplicy wyruszyliśmy w stronę domu, zahaczając po drodze o czeski sklep ze słodkościami oraz KFC. Po powrocie do domów uczniowie jeszcze przez długi czas żyli wycieczką, a nasi opiekunowie – Pani Małgorzata Kolano, Pan Tomasz Dziurla, oraz Pani Stella Kawiak – mogli nareszcie odetchnąć z ulgą i odpocząć.